Goldcar i Kontant: Utilfredse Goldcar-kunder står i kø

DR Kontant viser 6. september 2018 andet afsnit af programmet "Kontant: Snydt af biludlejeren", som er en opfølgning på første afsnit som blev sendt den 30. august.

Læs også: Kontant: Snydt af biludlejeren (afsnit 1).

Over 30 utilfredse danske Goldcar-kunder har skrevet til Kontant efter sidste uges billeje-program om det problematiske spanske biludlejningsselskab, Goldcar.

Goldcar er Europas største lavprisselskab inden for biludlejning, og samtidig er det et af de selskaber, der får allerflest klager. Goldcar er ejet af Europcar.

I en artikel på DR deler Goldcar-kunderne yderligere eksempler på deres frustrerende oplevelser med Goldcar.

Tvunget køb af Goldcar ekstra forsikring
Mange kunder er hos Goldcar i Spanien blevet tvunget til at købe ekstra forsikring - også selv om de accepterede at betale et højt depositum til Goldcar.

Læs også artikel om særlige problemer for danske kunder: 
Sådan bliver man snydt af Goldcar - teknikalitet omkring VISA-Dankort koster danske kunder dyrt.

Goldcar snyd med underskrift på lejekontrakt
En kunde nævner også at han blot blev bedt om at underskrive digitalt på en skærm hos Goldcar - uden nogensinde at blive oplyst om den ekstra forsikring, som han dermed aldrig accepterede.

Den digitale underskrift havde Goldcar senere overført til en lejekontrakt der inkluderede accept af den dyre ekstra forsikring, som kunden vel at mærke aldrig reelt er blevet præsenteret for.

Goldcar påstår, at kunden har fået tilbudt og accepteret forsikringen ved skranken, og henholder sig til, at kundens underskrift står på lejepapirerne.

Kunden udtaler om Goldcar underskrift på lejekontrakt:

Man kan se at underskriften er pixeleret og sat ind maskinelt. De har snydt mig, og det er jeg ret sikker på, at de godt ved. Jeg er 100 procent sikker på, at de aldrig har forelagt mig valget, om jeg ville have den forsikring.

Kontant jagter Goldcar i Spanien
I andet afsnit af "Snydt af biludlejeren" rejser DR Kontant-vært Jakob Illeborg til Goldcars hovedkontor i Alicante, da det i det første program om Goldcar viste sig at være helt umuligt at få relevant telefonisk kontakt til Goldcar i Spanien.

Først lejer Jakob Illeborg - udstyret med et skjult kamera - dog en bil hos Goldcar i Alicante. I videoen af billeje-oplevelsen kan man se at Goldcars medarbejder ved skranken forsøger at sælge en overflødig ekstra forsikring til Kontants vært. Det lykkes dog at afvise Goldcars forsikring mod betaling af et depositum på 2000 euro.

Goldcar Spanien

Goldcar Alicante Lufthavn.

Spansk billejeselskab afviser at de presser kunder til køb af ekstra forsikring
Efterfølgende opsøger Kontant Goldcars hovedkontor i Alicante, hvor det efter meget besvær lykkes at få et møde med Goldcar E-Commerce Manager, Marian Horta Gonzalez.

Marian Horta Gonzalez erkender, at det er forkert, når Goldcars personale nægter at udlevere udlejningsbiler med mindre kunden tegner en ekstra forsikring hos billejeselskabet.

Hun afviser desuden, at Goldcars medarbejdere er instrueret i at presse kunder til at tegne Goldcars egne forsikringer.

Marian Horta Gonzalez, Goldcar udtaler videre:

"Jeg tænker, at vi er en del af et større problem i biludlejningsindustrien, hvor hvert selskab søger at sikre sig selv, men antallet af utilfredse kunder udgør ifølge vores egne tal højst fem procent"

Ifølge Forbruger Europa omhandler 20% af alle billejeklager Goldcar. 

Se programmet "Kontant: Snydt af biludlejeren 2/2".

Læs også artikel på DR: Utilfredse Goldcar-kunder står i kø


Goldcar i Kontant: Utilfredse Goldcar-kunder står i kø
Artikel: Goldcar i Kontant: Utilfredse Goldcar-kunder står i kø

Emner: , ,

Send os feedback eller forslag om denne artikel

Send kommentar