Goldcar rating når nulpunktet i Italien - men ikke på Trustpilot i Danmark

Biludlejeren Goldcar har fået en bøde i Italien. Spørgsmålet er om det hjælper?

De italienske konkurrencemyndigheder AGCM har udstedt en bøde til Goldcar på 2 millioner euro for overtrædelse af regler for salg af ekstra forsikringer på billeje, manglende angivelse af gebyrer og skjulte priser på såkaldt brændstof-service (et ekstra gebyr opfundet af Goldcar), som ikke kan undgås.

Trustpilot Goldcar rating i Danmark - passer den?
Goldcar har primo 2017 noget nær det værste rygte i billeje-branchen, og det er ikke kommet af sig selv.

Eksempelvis snyder Goldcar i stor udstrækning danske kunder med VISA-Dankort.

Se artikel: Sådan bliver man snydt af Goldcar.

I mere end 5 år har vi på Guide-Billig-Billeje.dk kunnet se at Goldcar hvert eneste år har indtaget førstepladsen blandt de billeje-selskaber i Sydeuropa, som der klages mest over.

Alligevel ligger Goldcar rating på eksempelvis den danske version af Trustpilot ret pænt med en score på 6,4.

Goldcar er tilmeldt trustpilot og betaler således penge til det danske rating-firma. Goldcar promoveres da også lystigt på Trustpilots hjemmeside (se nedenfor).

Det virker imidlertid særdeles usandsynligt at så mange kunder giver Goldcar rating på hele 5 stjerner på Trustpilot (bedste rating), når det er almindelig kendt at det spanske selskab er ét af de absolut bedste til at snyde kunderne.

Dårlige erfaringer med Goldcar trods gode Trustpilot anmeldelser
Rigtig mange danske kunder har dårlige erfaringer med Goldcar. Vi kan på Guide-Billig-Billeje.dk dokumentere at det forholder sig ganske anderledes end Trustpilot vurderingen giver udtryk for.

Man fristes til at tro at mange af de glade Goldcar-kunder på Trustpilot (typisk med spansk eller engelsk-klingende navne) er ‘opfundet’ til lejligheden af ... måske, hvem ved ... Goldcar.

Se screen-dump af Trustpilot rating på Goldcar per 19. januar 2017 herunder.

GoldcarTrustpilot anmeldelse - 19. januar 2017

Trustpilot Goldcar Review - screenshot fra 19, januar 2017.
Se større udgave.

Forbruger Europa modtager flere klager over biludlejning i Europa
Det europæiske netværk Forbruger Europa (European Consumer Centre) har igennem flere år oplevet en markant stigning i antallet af klager - særligt over det spanske biludlejningsselskab Goldcar. I 2016 modtog Forbruger Europa over 2000 klager relateret til billeje.

Med de italienske konkurrencemyndigheders afgørelse håber Forbruger Europa at Goldcar nu vil forbedre deres handelspraksis, kontraktvilkår og interne politikker.

På baggrund af de mange billeje klager indsamlet af Forbruger Europa har Europa-Kommissionen og forbrugermydigheder i de enkelte EU-lande tidligere indgået en aftale med fem af de største biludlejningsselskaber. Avis, Enterprise, Europcar, Hertz og Sixt har således forpligtet sig til at informere forbrugerne bedre om ekstra gebyrer, tillægsydelser og procedurer i tilfælde af skader på udlejningsbiler.

Dette skal sikre billeje-kunder en forbedret gennemskuelighed i forhold til kontrakter og fair priser ved billeje i Europa.

RELATEREDE ARTIKLER:


Goldcar rating når nulpunktet i Italien - men ikke på Trustpilot i Danmark
Artikel: Goldcar rating når nulpunktet i Italien - men ikke på Trustpilot i Danmark

Emner: , ,

Send os feedback eller forslag om denne artikel

Send kommentar