Record Go klager stærkt stigende. Vi anbefaler at vælge et andet selskab til Spanien billeje - se også Record Go contact details
Det mellemstore Spanien billeje-selskab Record Go har hovedsæde i byen Castellon De La Plana i den autonome region Valencia.
Record Go var oprindeligt et britisk ejet spansk datterselskab under selskabet Northgate; mest kendt for udlejning af varebiler og vans i Storbritannien. Det spanske selskab havde på dette tidspunkt navnet Record Rent A Car.
I 2005 blev Record Go et selvstændigt spansk selskab.
Problemer og klager over Record Go car rental - sommer-19
Bilerne er generelt af rimelig og mekanisk velholdt kvalitet omend ikke altid nyeste model. Der synes ikke at være flere kunde-klager end normalt i et lavprisselskab over kvaliteten af udlejningsflåden.
Biler med 30-50.000 km på klokken har dog i sagens natur flere ridser end nye biler.
Den store antal klager, som synes at tage fart per sommer-19 drejer sig om små-skader; ofte kosmetiske, som kunder ikke mener har noget at gøre med deres lejeperiode.
Flertallet af Record Go klager relaterer sig med andre ord til håndtering af Checkout og Checkin af bilerne - dvs. udlevering og aflevering.
Ved udlevering skriver kunden under på at modtage den givne udlejningsbil i en stand, der svarer til det såkaldte Damage Sheet - på dansk kontrolrapport. Det viser sig imidlertid af de lettere brugte biler bliver checket meget grundigt ved aflevering tilbage hos dette Spanien-billejeselskab af Record Go medarbejdere, hvilket ifølge mange utilfredse kunder har resulteret i store efterregninger.
Kunderne mener i rigtig mange tilfælde ikke at have været årsag til skade eller at skaden var umulig at se ved checkout og burde have figureret på damage sheet.
Beskrivelse af mange Record Go scam (?) situationer, hvor kunder føler sig uretfærdigt behandlet synes at eksplodere på eksempelvis Trustpilot på dansk.
Mange klager fra kunder drejer sig om små ridser eller lignende, som Record Go efterfølgende trækker fra kundens depositum uden at kunden kan gøre noget; eller en regning for en manglende bagagerumshylde eller lignende. Mange sager er stadig igang.
Populær Spanien billeje - Ford Fiesta også hos Record Go.
Ifølge beskrivelser fra kunder er der i mange tilfælde stor ‘attention to detail’ når en Record Go lejebil gennemgås for ridser og lignende ved aflevering (checkin).
Det synes med andre ord som om at Record Go ansatte er blevet instrueret i at stramme op og ikke acceptere rimelige forklaringer om skader/ridser som allerede ifølge kunder var til stede ved udlevering (checkout). Det er i særligt grad et problem, hvis man ikke får en sprit-ny eller næsten ny bil.
Snydt af Record Go - big time
Situationen er per sommer-19 ved at accelerere, således at der allerede er langt flere klager over Record Go end man med rimelighed kan forvente. Et stort antal kunder føler sig snydt af det spanske selskab.
De uheldige Record Go kunder er ikke blot udsat for mindre forsøg på snyd. En dansk kunde med stor erfaring med billeje har kontaktet Jyllandsposten for at give sin historie om at måtte betale 3 ekstra-regninger fra Record Go til et samlet beløb på 3455 kroner. Bilens lovede lejepris var 1000 kroner.
Kunden er usikker på om strømmen af regninger fra Record Go er stoppet - eller om der kommer flere.
Record Go klager - hvad gør man?
Ifølge kunder, som har været i en tvist med Record Go er det ofte svært og nogen gange umuligt at nå til en form for enighed. Problemet er at der nu til dags er meget høje sikkerhedsdeposita (hvorfor mon?), og billejeselskaber har defor uanede muligheder for at fakturere skader til kunder uden at kunderne kan gøre noget.
Selvrisiko på billeje hos Record Go svinger mellem €1100 to €2000 og det afspejles i det sikkerhedsdepositum, som kræves blokeret på kundens kreditkort ved skranken.
Man har i øvrigt lært af Goldcar/Interrent/Rhodium og accepterer ikke debetkort - her kan danske VISA-Dankort også være et problem. Istedet tvinges kunder til at tilkøbe dyr ekstra forsikring hos Record Go.
Se også: Guide-Billig-Billeje Banditlisten - med de værste billejeselskaber.
Den danske kunde nævnt ovenfor valgte at blokere sit kreditkort via sin bank af frygt for at dette spanske selskab skulle finde på at trække endnu flere penge.
VIGTIGT - anbefaling af, hvordan man med bevis kan undgå problemer
Det løser ikke altid problemet, men vores bedste råd er: Sørg for altid at have beviser på bilens stand ved udlevering (checkout).
Tag altid omfattende billedmateriale af bilen både udvendig og indvendig. Der skal bruges mindst 5-10 min. på at tage billeder, hvis man skal være på den sikre side. Kravl også ind på bagsædet og tjek for pletter og cigaret-skader.
Se også: Damage sheet - det vigtigste billeje-dokument.
Vær også opmærksom på manglende hjulkapsler (også ridser på dem), eventuelle alufælge med ‘curb-damage’, om der er et reservehjul til stede, om bagagehylden findes - tjek basalt set alt løst udstyr, som bilen ville have, hvis den var ny. Er der mangler, er der stor chance for at du som kunde får en regning med mindre manglen er noteret på kontrolrapporten inden kørsel.
Kontrolrapport med markering af eksisterende ridser/skader ved afhentning af udlejningsbil.
Vær også opmærksom på at et selskab som Record Go tidligere var en udmærket udlejer af feriebiler i Spanien.
Ny ledelse og/eller dårlig økonomi kan ændre politiken på checkout/checkind proceduren, hvis selskabets overlevelse afhænger deraf.
Record Go havde tidligere et godt ry, og vi har i mange år anbefalet dette selskab. Det gør vi ikke mere.
Afslutningsvis listes herunder kontaktdetaljer til Record Go:
Contact details:
Record-go Alquiler Vacacional S.A.
Avenida Casalduch 61, 2da planta
Castellon De La Plana: 12005
Tel: +34 936 192 468 (customer service) or +34 964 343 034 (HQ)
C.I.F.: A-12584470
Managing Director ifølge INFOCIF er Jorge Cabanillas Martinez.
Klage-instanser (til brug for Record Go klager):
Emner: record-go, klager-biludlejningsselskaber, trustpilot-billeje-anmeldelser